درباره تعمیر آسانسور

سرویس نگهداری آسانسور و هزینه تنها در زمان خرابی آسانسور و برای تعمیر آسانسور ضروری است؛ اگر شما هم چنین عقیده ای دارید و یا برای هزینه کردن برای سرویس نگهداری آسانسور خود شک دارید بهتر است این مقاله را دنبال کنید تا متوجه خطرات و هزینه هایی که ممکن است برای ساختمان شما در صورت نداشتن قرارداد سرویس و نگهداری و تعمیر آسانسور به صورت موردی به وجود آید مطلع شوید.

سرویس نگهداری آسانسور و تعمیر آسانسور چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

به طور کلی تمام وسایل مکانیکی که ما به طور مستمر از آن ها استفاده می کنیم (مثل خودرو)نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای دارند که شامل بازبینی و بازرسی از کلیه قطعات دستگاه و مطمئن شدن از عملکرد درست قطعات می باشد که این امر برای جلوگیری از خرابی و ایجاد نقص در وسیله بسیار لازم و ضروریست؛ آسانسور نیز از این ماجرا مستثنا نیست،علاوه بر آن چون آسانسور وسیله ایست که مستقیما با جان افراد در ارتباط است باید ایمن،کارا و قابل اطمینان باشد.

همچنین در تمام وسایل مکانیکی تعمیر زمانی اتفاق می افتد که وسیله به طور کامل از کار افتاده باشد یا یکی از قطعات آن دچار نقص شده باشد و برای تعمیر و راه اندازی دوباره آن شما مجبور تعویض قطعات یا تعمیر اساسی قطعات می شوید،که این موضوع باعث تلف شدن زمان شما و همچنین اعمال هزینه اضافی به شما می شود.درباره تعمیر آسانسور style="float:left" />

سرویس نگهداری آسانسور

در قرارداد سرویس نگهداری آسانسور،شرکت متعهد می شود ماهانه تعمیرکار آسانسوری مجاز(تعمیرکار آسانسوری که آموزش های لازم در زمینه آسانسور را دیده باشد و...)را برای سرویس ماهانه آسانسور شما اعزام کند.

تعمیرکار آسانسور تمام قطعات آسانسور را بازرسی می کند،اشکالات جزئی را برطرف کرده،آسانسور شما را از نظر صنعتی نظافت می کند و در صورت وجود مشکل در هر کدام از قطعات،قبل از بروز خرابی جدی اعلام و پس موافقت مدیر ساختمان تعمیر و یا تعویض می کند،این امر باعث جلوگیری از صدمه دیدن دیگر قطعات و در نهایت طولانی شدن عمر آسانسور شما می شود.

تعمیر موردی آسانسور :

زمانیکه آسانسور شما خراب می شود،در صورت نداشتن قرارداد سرویس نگهداری،شما با یکی از شرکت های معتبر آسانسوری مانند و یا یک تعمیرکار آسانسور برای تعمیر آسانسور خود تماس می گیرید.

تماس با شخص تعمیرکار آسانسور به دلیل اطلاع نداشتن از سوابق تعمیرکار آسانسور توصیه نمی شود.

تعمیرکار آسانسور،تعمیر آسانسور شما را به صورت موردی(رفع مشکل قطعه خراب بدون بررسی کامل آسانسور)انجام می دهد،این امر باعث می شود که اگر مشکلی در قطعات دیگر آسانسور وجود دارد بررسی و رفع نگردد،که همین موضوع ممکن است باعث خرابی دوباره آسانسور شما و یا آسیب رسیدن به دیگر قطعات آسانسور شود.

استفاده نکردن از خدمات سرویس نگهداری چه پیامدهایی برای شما دارد؟

اگر شما از خدمات سرویس نگهداری آسانسورک شرکت معتبر استفاده نکنید و تنها در زمان نیاز،آسانسور خود را تعمیر کنید؛ دیگر نیازی به پرداخت حق سرویس به صورت ماهیانه ندارید،اما آیا این کار به صرفه است؟

سودها و ضررهایی که تعمیر آسانسور به صورت موردی برای ما دارد؟

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد،استفاده نکردن از خدمات سرویس نگهداری آسانسورک شرکت معتبر باعث صرفه جویی در هزینه های ماهانه ساختمان می شود؛ اما شما باید بدانید که اگر آسانسور شما خراب شود و نیاز به تعمیر آسانسور داشته باشید باید هزینه یک ماه سرویس نگهداری آسانسور را برای عیب یابی به تعمیرکار آسانسور بدهید؛ و پس از عیب یابی اقدام به تعمیر و راه اندازی مجدد آسانسور کنید.

آیا نداشتن سرویس نگهداری باعث خرابی بیشتر قطعات آسانسور می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ در بعضی موارد نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور که با صرف وقت و هزینه ی بسیار کم قابل حل می باشد،باعث ایجاد خرابی در یکی از قسمت های اساسی آسانسور می شود و هزینه رفع خرابی را چند برابر می کند.

  1. خرابی در "رزیستور"های تابلو فرمان باعث خرابی "درایو"تابلو فرمان می شود،"درایو"یکی از گران قیمت ترین قطعات آسانسور می باشد،این در حالی است که هزینه ی تعویض "رزیستور"در حدود 300-400 هزار تومان می باشد.
  2. کم شدن روغن "موتور گیریبکس"که تنها با اضافه کردن روغن می توان آن را برطرف کرد،باعث خرد شدن کل "موتور گیریبکس"و از از بین رفتن آن می شود.
  3. تنظیم نبودن "فنر کاورنر"که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل حل می باشد باعث "پاراشوت"کردن آسانسور و از بین رفتن "ریل "های آسانسور می شود.
  4. کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی "لقمه های پاراشوت"که تنها با تمیز کردن لقمه ها که به صورت منظم در هر سرویس نگهداری انجام می شود،باعث "پاراشوت"کردن آسانسور و از بین رفتن "ریل"های آسانسور می شود.
  5. باز بینی نکردن "سیم بکسل"موجب می شود که افراد متوجه خوردگی "سیم بکسل"نشوند؛ خوردگی "سیم بکسل"باعث لیز خوردن "سیم بکسل"و در نهایت سقوط آسانسور می شود.

آیا در صورت نداشتن قرارداد سرویس نگهداری بیمه آسانسور خسارت وارده را جبران می کند؟

ایجاد حادثه برای افراد بسیار ناراحت کننده و ناگوار است،خدمات بیمه برای جبران خسارت های مالی وارد بر فرد آسیب دیده طراحی شده است تا بتواند به میزان کمی از درد و رنج افراد پس از حادثه بکاهد

بیمه حوادث آسانسور نیز برای جبران خسارت مالی وارد شده به افراد در حوادث آسانسور طراحی شده است.

اما شما باید بدانید که حتی با داشتن بیمه آسانسور در زمان بروز حادثه اگر ساختمان شما فاقد قرداد سرویس و نگهداری با یک شرکت معتبر باشید،بیمه هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت خسارت به شما را قبول نمی کند.

سرویس و نگهداری یا تعمیر آسانسور توسط چه کسانی باید انجام شود؟

جدا از بحث بهتر بودن سرویس و نگهداری آسانسورا تعمیر آسانسور بحث بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد مبنی بر آنکه آیا هر کسی که خود را به عنوان سرویس کار آسانسور معرفی می کند صلاحیت به دست گرفتن تعمیر یا سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان ما را دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری از حوادثی که سالانه در صنعت آسانسور برای مسافران و یا تعمیرکاران اتفاق می افتد به دلیل مهارت کم تعمیرکار آسانسور و هم چنین عدم برخورداری از آموزش مناسب است؛ علاوه بر این حوادث که جان افراد را به خطر می اندازد در بسیاری از موارد عدم مهارت تعمیرکار آسانسور باعث ایجاد صدمات زیادی به آسانسور شما می شود.

با استفاده از تعمیرکار آسانسوران مجرب و آموزش دیده به مشتریان خود اطمینان می دهد که سلامت آسانسور ساختمان شما همواره در بالاترین سطح ممکن قرارگیرد،این امر به خاطر آن است که تنها وظیفه پل ارتباطی بین مشتری و تعمیرکار آسانسور را ایفا نمی کند بلکه تیم پشتیبانی همواره با مشتریان و تعمیرکار آسانسوران در ارتباط بود و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان انجام می دهند.

علاوه بر تیم پشتیبانی،آسانسور را برای تعمیرکار آسانسوران طراحی کرده که باعث نظارت بهتر بر کیفیت کار تعمیرکار آسانسوران می شود،هم چنین برای مدیران ساختمان طراحی کرده که علاوه بر امکان نظارت بهتر مدیران ساختمان بر سلامت آسانسور ساختمان به مدیران ساختمان در انجام دیگر امورات ساختمان نیز کمک می کند.

در صورتیکه نیاز به خدمات سرویس و نگهداری آسانسور دارید،میتوانید با شماره 09123354138 تماس بگیرید و مشاوره رایگان از کارشناسان ما دریافت کنید

اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در درباره تعمیر آسانسور

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از آسانسورها و پله های برقی در ساختمانهای مسکونی،تجاری،اداری و صنعتی و با تاکید براین نکته که مسافران آسانسورها شامل افراد با شرایط سنی مختلف هستند از یک سو و حوادث آسانسور ها که نشان از بی توجهی برخی از کارفرمایان و شرکت های غیراستاندارد آسانسوری در روند نصب و نگهداری،سرویس،تعمیر و ایمن سازی آسانسور دارد از سوی دیگر،تامین ایمنی آسانسور ها از اهمیت ویژه ی برخوردار است.

مالکان ساختمان ها در ارتباط با ایمن سازی واخذ تاییدیه های مورد نیاز سیستم ها و تجهیزات منصوبه،مکلفند با توجه به ماهیت آسانسورها و پله های برقی،برای حصول اطمینان از عملکرد مناسب و داشتن ایمنی کافی در دوره بهره برداری،به انجام سرویس های ماهانه و بازرسی های سالانه اقدام کنند.

مدیران دستگاه های اجرایی و مالکین و مدیران مجتمع های مسکونی و تجاری در درباره تعمیر آسانسور،موظف به ایمن و استانداردسازی آسانسورهای مجموعه های متبوع خود هستند.

فرآیند استاندارد سازی آسانسورها تحت نظارت سازمان ملی استاندارد،توسط شرکت های بازرسی و از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ها انجام خواهد شد،خاطرنشان کرد:آسانسورهای کششی مطابق با استاندارد ملی شماره ۱-۶۳۰۳ با عنوان مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسور (آسانسورهای برقی)به صورت اجباری و آسانسورهای کششی طی استاندارد ملی شماره ۲-۶۳۰۳ با عنوان مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهای هیدرولیکی و به صورت تشویقی استاندارد سازی خواهند شد.

استاندارد سازی آسانسورهای کششی برقی در درباره تعمیر آسانسور مطابق با فرآیند در خواست بازرسی و صدور گواهینامه ایمنی توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام می گیرد.

به منظور اخذ گواهینامه استاندارد ایمنی آسانسور ها در درباره تعمیر آسانسور لازم است در مرحله اول آسانسور مذکور توسط شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ها ثبت نام کرده،در مرحله بعد،توسط شرکت بازرسی دارای صلاحیت اداره کل استاندارد هرمزگان بازرسی و پس از رفع نواقص،گواهینامه بازرسی صادر،سپس تائیدیه گواهینامه ایمنی آسانسور توسط اداره کل استاندارد استان هرمزگان صادر خواهد شد.

گواهینامه های تایید ایمنی آسانسور ها به دو دسته گواهینامه بازرسی اولیه و گواهینامه بازرسی ادواری تقسیم می شوند.با توجه به عملکرد و کاربرد آسانسور ها،احتمال استهلاک تجهیزات،به منظور پیش بینی تعمیرات مورد نیاز سیستم آسانسور ساختمانها،پیشگیری از بروز خطرات احتمالی و همچنین اعتبار یکساله گواهینامه های بازرسی،انجام سرویس های ماهانه و بازرسی های ادواری سالانه الزامی است.

آسانسورهایی که موفق به اخذ تاییدیه ایمنی و عملکرد شده اند،شماره شناسه ده رقمی اختصاص داده می شود که از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ قابل پیگیری و رصد توسط کلیه کاربران آسانسور ها است،اظهار کرد:اطلاعاتی نظیر نام شرکت نصاب،نام شرکت بازرسی کننده،تاریخ آخرین بازرسی و تاریخ انقضای بازرسی آسانسور را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نصب پلاک اطلاعات آسانسور شامل اطلاعاتی از قبیل بار نامی آسانسور بر حسب کیلوگرم و تعداد مسافرین،نام شرکت فروشنده،شماره مشخص کننده آسانسور (سریال ساخت)و همچنین کد شناسه بازرسی آسانسور در کابین آن الزامی است.


10/7/2024 4:19:34 AM:Published Date
تلفن تماس فوری درباره تعمیر آسانسور